Svećenik iz Rumunjske Rednic Marian: U Međugorju na ispovijedi ljudi mijenjaju život

Danas je započela korizma – vrijeme posebne pripreme za najveći kršćanski blagdan Uskrs, a u Međugorju su ovih dana nalaze pojedinci, obitelji, te hodočasničke skupine iz Poljske, Njemačke, Francuske, Italije, SAD-a, Češke, Ukrajine, Koreje, Švicarske, Austrije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Rumunjske.

Upravo hodočasnike iz Rumunjske susreli smo ispred crkve sv. Jakova nakon svete mise. Kako su nam kazali u grupi su 32 hodočasnika, a mnogi od njih su prvi put u Međugorju. Ostaju četiri dana u kojima će moliti krunicu na Brdu ukazanja i križni put na Križevcu, pristupiti sakramentu ispovijedi, sudjelovati na večernjem molitvenom program u crkvi sv. Jakova u Međugorju, ali i posjetiti nekoliko župa u blizini Međugorja. Neki od hodočasnika s nama su podijelili svoje dojmove, a jedan od njih je i grkokatolički svećenik Rednic Marian koji se nakon više od dva desetljeća vratio u Međugorje, no ovoga puta kao svećenik.

„Moje prvo iskustvo Međugorja je bilo u 9. razredu osnovne škole, to je bilo prije više od 20 godina, možda prije 23-24 godine. Tada nisam shvaćao sve što se događa, ali i tada sam ovdje osjećao radost, puno vjere i nade, a sada sam shvatio da su to bili veliki trenuci koji su obilježili sav moj život koji je uslijedio nakon toga jer sam postao svećenik, pošto sam nastavio učiti teologiju. Sada se napokon vraćam ovdje nakon svih tih godina i osjećam i dalje radost, samopouzdanje i veliko iskustvo, jer vjerujem da svaki put kada dolazim u Međugorje uvijek se osjećamo drugačije. Ovo mi je drugi dolazak u Međugorje, prvi nakon više od 20 godina. Mislim da je najveća poruka Međugorja, odnosno ono što bih ovdje istaknuo ispovijed, jer u ispovijedi vjernici mijenjaju život. Jučer sam ispovijedao i žena je na ispovijedi počela plakati i nakon ispovijedi se osjećala puno bolje, i vjerujem da je započela svoje obraćenje. Za nas kršćane Međugorje je mjesto vjere, radosti i nade, a za ostale koji nisu kršćani – kada dođu ovdje vjerujem da će početi živjeti novim životom i kontaktom s Isusom. Vjerujem da se nešto događa ovdje, Majka je rekla da će promijeniti svijet i vjerujem da će biti onako kao što je i rekla”, kazao je Rednic Marian, a svoje dojmove prenijela nam je i Alina Diana Bencze koja kada je otkrila Međugorje prije dvije godine, dolazi ovdje više puta godišnje.

Gospa nas je ovdje pozvala na mir i da molimo za mir, nadam se da će svi moći doći ovdje i osjetiti to. Gospa će promijeniti svijet.

„Dolazim iz Cluja u Rumunjskoj, a u Međugorje dolazim od 2021. godine, dakle tek od prije dvije godine. Ne znam koliko sam puta dolazila tu, ali mislim da je bilo više od 20 hodočašća. Ovdje osjećam puno mira, i uvijek iznova čekam kada ću opet doći jer osjećam pozitivnu snagu, i kada polazim kući budem sretna i odmorna duhom. Međugorje i Gospa su za mene život. Bila sam drugačija osoba prije prvoga dolaska u Međugorje, ali od tada mnoštvo čuda se dogodilo u mom životu. Svaki put kada dođem u Međugorje zaplačem, ne znam zašto, voljela bih saznati, ali vjerujem da je to milost, odnosno da su to suze radosnice. Kada bih mogla birati jednu stvar iz Međugorja, teško je, ali možda bi to bilo Križevac, Brdo ukazanja, ispovjedaonica… ali u biti sve, jer ovdje je tišina i možeš osjetiti mir i sreću. Gospa nas je ovdje pozvala na mir i da molimo za mir, nadam se da će svi moći doći ovdje i osjetiti to. Gospa će promijeniti svijet”, kazala je Alina Diana Bencze, a za kraj nekoliko riječi s nama je podijelio i Luchian Traian koji je je organizirao ovo hodočašće, ali i brojna druga hodočašća u Međugorje u zadnja dva desetljeća.

„Lijepo je biti opet ovdje, jer svaki put kada mislim na Međugorje mislim na dom, jer Međugorje je moj dom. Došao sam ovdje prvi put prije više od 25 godina, a više od 20 godina organiziram hodočašća u Međugorje, i svaki put je drugačije, svaki put Gospa me nauči nešto novo. Uvijek možeš naučiti više od Gospinih poruka i od ovoga mjesta. Drago mi je što svaki put dođem s punim autobusom, i vidim kako Gospa ima plan sa svakim hodočasnikom koji dođe u Međugorje, bez obzira da li je katolik ili pravoslavac ili druge religije, ali sa svakim od njih ima plan. Dakle, mogu reći da sam doma. Što se tiče ovoga hodočašća, u Međugorju ćemo ostati 4-5 dana, ali ću se opet ovdje vratiti tjedan dana poslije Uskrsa s, vjerujem, puna dva autobusa hodočasnika. Ovo hodočašće smo nazvali ”Sveta obitelj – dom velikih malih svetaca”. Na ovom hodočašću osim Međugorja posjetit ćemo i Tihaljinu, slušati katehezu fra Ljube Kurtovića, također jedan dan posjetit ćemo i fra Petra Ljubičića. Na sljedećem hodočašću posjetit ćemo i franjevački samostan na Širokom Brijegu, jer to je mjesto jako jako važno za vjernike, ali i za narod u Bosni i Hercegovini”, kazao nam je Luchian Traian.