jedini sakrament koji svećenik ne podjeljuje je sakrament vjenčanja. Supružnici ga međusobno podjeljuju jedno drugom. Svećenik je samo svjedok Crkve bez koga se to ne može dogoditi.
„Moji dojmovi su dobri iako je ispred mene više od dvjesto ljudi iz 17 zemalja i teško je dobiti povratnu informaciju, u smislu da mogu razviti neku interakciju, komunikaciju. Međutim, prevoditelji su očito jako dobri i ako želim kazati nešto duhovito ili neku misao dublju, vidim na njihovim licima da su razumjeli što je jako bitno. To je jedna lepeza ljudi, lepeza jezika, lepeza kultura. Brak se možda ne poima isto u Americi, Australiji, Kostariki, u Madagaskaru, u mnogim zemalja odakle su stigli sudionici, jer kulture su drugačije, obrazovanja su drugačija, ali Biblija je ista. Biblija je ista i za njih i za nas – onaj temelj na kojem moramo i želimo temeljiti brak. I oni su s tom intencijom došli“ rekao je fra Stanko Mabić u emisiji obiteljskih tema „Oaza života“ Radiopostaje Mir Međugorje.
temelj braka je činjenica da muž nije Bog svojoj ženi, niti je žena Bog mužu, nego su oni darovani jedno drugom. Oni su darovani od Boga, a nisu Bog.
Kao predavač na 23. Međunarodnoj duhovnoj obnovi za bračne parove u Međugorju istaknuo je „Jedini sakrament koji svećenik ne podjeljuje je sakrament vjenčanja. Supružnici ga međusobno podjeljuju jedno drugom. Svećenik je samo svjedok Crkve bez koga se to ne može dogoditi. Imamo i dva svjedoka, kumove“ rekao je fra Stanko i dodao kako on kod privole naglašava „Kad kažu jedno drugom – ljubit ću te i poštovati, nisu rekli da neće mrziti jedno drugo, da će biti fini jedno prema drugom, da će imati svoje život, te poštivati drugoga.
Nego – ljubit ću te! I ako se ta ljubav nakon nekog vremena u braku ohladi ili se ne pokazuje, ne njeguje se kroz molitvu, kroz male sitne stvari, onda se već može govoriti o nevjernosti u braku. Jer nije nevjernost samo prevariti muža odnosno ženu. Nevjernost je kada ta ljubav izostane jer ste se pred križem, pred Bogom i zajedno s Bogom zakleli na tu ljubav. Ako gledamo Božju ljubav u Kristu, to znači ja sam spreman za tebe umrijeti.
Temelj moga predavana i temelj braka je činjenica da muž nije Bog svojoj ženi, niti je žena Bog mužu, nego su oni darovani jedno drugom. Oni su darovani od Boga, a nisu Bog. To možemo definirati jednostavno – Bog je na prvom mjestu u braku, ljubav prema mužu odnosno ženi je na drugom mjestu, a djeca su na trećem mjestu. Često se to zna zamijeniti posebno kada dođu djeca. Dijete neće spasti brak, dijete samo upotpunjuje brak. Ono je važno, ali ljubav supružnika je apsolutno na prvom mjestu. Kad se tako stvari poslože onda brak funkcionira. Ne smije biti neko zlatno tele od djeteta, muža ili žene kojemu se klanja. Klanjaj se samo Gospodinu Bogu svome“ kazao je fra Stanko naglašavajući kako je jedino tako brak funkcionalan i da drugog puta ne vidi.
Roditelji mogu govoriti djeci, savjetovati, ali to neće puno koristiti. Ali ako žive međusobnu ljubav, i dijete to vidi, odrasta u tome, to mu je najbolji primjer za život i njegov budući brak.
Potim je uzeo i drugu sliku dviju Isusovih zapovjedi ljubavi, od kojih je prva ljubav prema Bogu „Ljubite Gospodina Boga svoga svim srcem svojim, svom dušom svojom, svim umom svojim i svom snagom svojom. Isus tu ljubav stavlja ispred nas, kako u braku tako i u svakom drugom odnosu, a bračni odnos je apsolutno najuzvišeniji odnos. Kada On zahtjeva ljubav, ljubav nije osjećaj. On tu stavlja četiri komponente. Ljubav – svim srcem svojim, to su osjećaji; svim umom svojim, to su misli; svom snagom svojom, to su naše aktivnosti, naše tijelo, naše djelovanje i svom dušnom svojom, molitva koja je prisutna. I ako u sva ta četiri područja, te četiri komponente nije prisutna ljubav, onda je ljubav osakaćena, nije potpuna. A ako ljubav nije potpuna onda se ne može nazivati ljubav, jer ne možeš ljubiti u nekom postotku – ili ljubiš ili ne ljubiš.“
Potaknuo je na čitanje Svetog pisma i obiteljsku molitvu, molitvu krunice. „Više govorimo onim što jesmo, nego onim što kažemo. Roditelji mogu govoriti djeci, savjetovati, ali to neće puno koristiti. Ali ako žive međusobnu ljubav, i dijete to vidi, odrasta u tome, to mu je najbolji primjer za život i njegov budući brak. Seminari i duhovne obnove, samo su poticaji. Jedno je doći ovdje i ugodno se osjećati. A drugo doći doma i brzo se ohladiti“ zaključio je fra Stanko te preporučio „Gospinu poruku, koja se temelji na evanđeljima: molitva, post, čitanje Svetog pisma, ispovijed, sveta misa, sakramentalan život. Ono što smo dobili ovdje treba prakticirati doma. Bez toga ne ide“ naglasio je fra Stanko Mabić, hercegovački franjevac, predavač na 23. Međunarodnoj duhovnoj obnovi za bračne parove u Međugorju, diplomirani crkveni glazbenik, koji je završio i dvije godine realitetne psihologije te bio odgojitelj mladih fratara u postulaturi i novicijatu, sada u službi župnika u župi sv. Paškala u Vitini.
Cijelu emisiju poslušajte na našem YouTube kanalu.
Višnja Spajić